welcome to my official blog ! hope u read my story and may leave ur comment :D ?
... Love yourself before you love Someone ..

theme

Monday, 3 December 2012

moga insaf lah korang yew ~

assalamualaikum !
hmm .. fieyna blom ngantok gi laa .. hehehe .. fieyna selalu nye akan tidur kol 2 lebih ... hehehe .. jangan heran oukeyh .. hahaha .. sebenarnye .. fieyna tengah boring gilerr niew .. tak tau nak buad apew .. oleh karane boring , fieyna nak share satu cerita .. tak laa cerita 'dongeng' ataupun ' lagenda' .. ini cerita 'realiti' .. 
zaman sekarang heboh pasal ' k-pop ' kn ?? aiesh ! tipu laa kalau korang tak tau k-pop tuu apew ..
niew haa .. nak bagi advise  sikit .. especially for Islam people .. first of all , sorry k , bukan laa nak jaga tepi kain orang .. tapi , agak-2 laa cikit .. jangan laa jadi ' islam hanya pada nama ' .. hormat laa cikit dengan religion sendiri .. aduhh~ tak takot dengan dosa ke korang ??
kalau saye malu laa.. saye bukan nye malu dengan korang semua nye .. saye akan malu dengan Allah ,.
ishh ! sedar laa cikit ..
korang boleh suke dengan artis .. tak kesah laa artis jenis apew pun ..
especially k-pop . tapi , jangan lah buat sebagai idola korang .. itu haram name nye ... dalam al-Quran dah cakap , surah .. erm .. entah laa .. yg pasti , surah tu mengatakan bahawa jangan lah kita jadikan artis itu sebagai idola kita , kerana itu adalah haram . kita sepatut nya iudola kan nabi kita .. iaitu Muhammad S.A.W  .. astagfirullahalazim ..
insaf lah korang .. 
sekarang niew , kite boleh tengok dimana-mana jew k-pop 'palsu' .. hahaha
I mean .. ala-2 korea lah tadi .. puii ~! 
apakah ?! dengan nye rambut kuning , ( kalau real tadi , ouke lah jugak ) mekap tebal ! oh noo~ , pakai spectacle besar O-O .. ahahaha .. cam tuew ke ??
apew-2 jew lah .. yg penting .. harap-2 dye org tu ( sesiapa yg tertentu ) moga insaf laa ~ ..


sincerely by :

setiap karangan pasti ade penutup kn ?? comment laa sikit :D

chack !!

assalamualaikum !
there's no story i want to share to all of u .. but , its okayy :) i will shared some picture to u keyh . let's start from this picture ...

haa .. yang pastinya dan semestinya lha .. i proud to be one part of Islam  :D
i'm very grateful of who i am . so please accept me of who i am . i hope one day , i will be 'Muslimah Sejati ' Amin ..

yup ! the next picture is about ... erk .. i don't know ^_^' hahaha .. " someday , someone will walk into your life and make you realize why it never worked out with anyone else " .. isn't that sweet words .. actually , this picture is more than advise right ? (what was I said ) 

owwh ~ sweet nye kalau ade orang cakap cam niew kat kite kan  ?? hmm .. i wish i have someone who can understand my feeling very well :')

hey you ! kalau dye nak tinggal kan awk . awk jangan lah fikir yg bukan-2 .. dye mesti ade sebab 'why' dye tinggalkan awk .. so, bagi remaja-2 yg hangat bercinta tu .. jap ! budak remaja zaman sekarang niew , tak pakai lagi perkataan " bercinta " .. laa niew , dye org panggil " berkapel " .. betol tak ??? hahaha .. apew-2 jer lha .. jangan lah fikirkan yg bukan-2 .. maybe dye ade sebab yg rasenyew baik untuk bersama kot .. jangan ikotkan perasaan korang jew oukeyh .. think first before you do it ..

and the last sekali , hehehe .. takde kaitan apew-2 atau sapew-2 pon ..  just wanna share u allz .. hehehe ..
sincerely by :

setiap karangan pasti ade penutup kn ?? comment laa sikit :D

Tuesday, 27 November 2012

terperanjat aku dibuat nye O.O

hai again !
fieyna belum nk out laa .. lagipun kite ade cer cer laaa ..
baru terjadi !5 minit aao 
ni haa ..
tadi , ade sekumpulan org alim dtg dri surau kwsn perumahan fieyna ... dia org just nk cari ayah fieyna dan abg fieyna je pun .. hahaha .. tuii betol laa 
fikir sape kan tdi ..
sbna nya dia org dh pnggil fieyna 2 times .. but , fieyna mase tu tgh jemur baju kat belakang rumah .. mane lah tau yg dia org dtg .. gile jemur baju petang-2 .. ahhahaha LOL 
tapi, betol laa .. fieyna terdengar bunyi " assalamualaikum " .. tapi, mase tu fieyna fikir cuma khayalan je .. fieyna buad tak tau je laa kn .. 
hehehe ... malu nyee ~
first soalan mereka ialah .. ( chewwh~ macam polis laa pulak ..) like this " assalamualaikum , nie nak tanye . ade laki ke kat rumah nie ? " ape lagi .. fieyna mati matian ingat kan JAIS .. pastu fieyna jawab laa macam nie " erk ... " .. hahaha .. tergagap gagap fieyna dibuat nye .. tuii betol lah !!
mereka cakap macam ni lagi "  macam ni lah . kami daripada AJK surau disuruh menziarahi orang Islam yg tinggal di persekitaran sini . ( LOL baru nk intro diri ) . kami nak tanye , ade orang lelaki tak kat rumah ni ? suami ke ? ( WHAT?! i BELOM KAWIN GI LAA ! LOL BETOL ! ) abang ke ? ( haa .. yg tu betol ) atau sesiapa ke ? lelaki la .. " *mengeluh kejap . fieyna cakap laa macam ni lagi " ow .. abang saye takde dekat sini jugak . dye belajar kat UNIVERSITI TEKNOLOGI PETRONAS . saye takde suami . belom kahwin gi saye . (LOL mereke gelak pulak ) tapi , uncle saye tinggal kat sini . masalah nye , dye pulak belum balik gi . dye keje . malam nnti baru lah dye balik . knpe yer ?? " dia menjawab. " tak , uncle awk ade pagi besok ke ? kalau ade , kalau boleh , datang lah ke surau . " fieyna jaqab , " ow ye ye ye .. insha Allah . saye tolong sampaikan pesanan kat dye nanti . " akher nye dye ckp macam nie .. " terima kasih , harap dapat berjumpe dengan uncle awk yer .. assalamualaikum ." fieyna jawab " sama sama , waalaikumussalam " huh !? 
haiyaa .. bikin suspen saja maa .. bye u guys ! taht's all from me ! nak out laa rase pulak !! slm !


sincerely me 

setiap karangan pasti ade penutup kn ?? comment laa sikit :D

tuk mengisi masa yg terluang ~

epp !
assalamualaikum !
i'm back yoo !!!
there's nothing i want to share you ..
but don't worry ! i will share you a picture which is i want you to compare which is me ?? ha ha ha ha ~ 
i am kinda a bored right now , so took some picture and edited it !
i know this picture is look so boring because this owner is feeling muddy for this day .... hrmm *sign
anyways ! i show you the picture !


haa .. ni lah !
which one is me ? sape cepat dia dapat ! hahahah XD 
erghh~ pelik beno bnyi nye tuu ..
anyway , bkn pertandingan pun .. hahahaha
no idea laa ...
hmm ..   

my new car ... 
How Do I Look ?
ha ha ha ha 
my mother was already booking this car !!
so .. no want can get it ! understand ?!
LOL =.=



sincerely by 


setiap karangan pasti ade penutup kn ?? comment laa sikit :D

Saturday, 24 November 2012

first time nie tau

assalamualaikum !
ep u guys ! nie nak share sikit laa .. 
saye ade terbace satu blog nie , blog nie khas utk tutorial blogger :DD
bukan nye ape pon . saye just tertarik je dgn cara2 dye .. 
saye tengok satu je pon .. 
erm .. pasal ...
ape benda nama nye tuu ..
arrgghhh !! tu tak penting ! yg penting .. 
ehem.. ehem ...
erk ?terbatuk sikit 
hehehe ...
dengan ini .. saye mengisytiharkan 
hasil karya saya sendiri ..
jeng .. jeng .. jeng 


takde lah awesome sgt ..kira okayy laa tu kn ??
biase lh .. new bies bha ..


sincerely by ;

setiap karangan pasti ade penutup kn ?? comment laa sikit :D

Monday, 19 November 2012

My story :D

hye there ! it's been a long time not see you guys ! hmm .. i am very miss u !! i would like to share my story about my ... boyfriend who was broke up with me a few moths ago .. it's maybe too privacy for me , but nevermid .. i don't have any friend except you (blogger) to be shared :D

okayy let's start . His name is Mohammad Sollehan Bin Zaini . He's 17th years old ( form 5 ) in this year . He's the last son from 5 ZAini's son . He have one sister who teaching at SMK Agama Miri ( SMKAMi ) . As you know , his sister is Ustazah who is teaching in my class ! huh ?! firstli he told me that , i am almost 'pengsan' .. but he said , "don't worry , syg . she'll never know our relationship " . hahaha .. And that , he prove he's word .His sister doesn't know our relationship . i think our relationship can stay longer .. but 'hakikatnya' my relationship between Solleh are not longer than i taught .. we was broke up at the fb ?! what ?? Facebook ?! sh!t ! no class lh !! hmm .. but nevermind . :D i think this is all Allah taught .. Allah does not want me to stay longer with Solleh . Thank you Allah for giving e way to you . Now i can fell a peace x) .


hehehe , Your sincerely,

   
setiap karangan pasti ade penutup kn ?? comment laa sikit :D

Saturday, 27 October 2012

holiday sabah 1

assalamualaikum :DD

hye kita berjumpa lgi !!! tok .. kmk mok cerita tyma ary raya haji thun tokk !!! best u ...!! tpi syg ... kmk x smbhyg kt kpg kdirik .. huhuhu ;'( tpi ,.. kmk puas aty sbb kmk holiday kat sabah !!! yeahh !!! sukk tuu ~~
kmk smbhyg kat masjid terbesar di Kampung Likas (Masjid terapung) .. best kat cya ... x cyk udh .. yg pnting nang best lh !hnya Tuhan jk tauk gney feeling kmk tyme tokk !! hehehe :))

sebelum hry raya hji mnjelang , kmk an mak kmk an uncle kmk pegi Kinabalu Park . best u ~~ hahahahaLOL XD .. kat cya , kmk org pegi maount kinabalu .. x lh kat puncak .. just nangga gunung yr jak .. hahaha XD .. tpi , tyme yr kmk org x pat nangga gunung yr .. bab tyme yr hujan~ !! huhuhu :'( syg nyaa.. p .. xpa .. bagi mnjaga haty kmk , mak kmk tunjuk kn 3 chipmunk yg kiut de'molek molek itu .. hahaha .. tpi , oleh kerana mood kmk x baet tyme yr , mak kmk x pat tngkap gmbarchipmunk yr .. kn ujan ... basah lh camera yr kelak .. p xpa .. kakyr , kmk eppy semula ! yahooo !!! \m/

i hadapan kilang lembuuu 
di kampung i don't know what is the name of it 
di desa farm , nangga lempu diperah susu ! euu .. 
di desa farm <3 miss this moment 


that's all i can tell u rite now ...
len kli kita blogger lgi !
chaww!



love,

setiap karangan pasti ade penutup kn ?? comment laa sikit :D